Singapur matematika metodoa: San Juan ikastetxean ulertzen ikastea

Singapur matematika metodoa: Zer da Singapur metodoa?


San Juan Ikastetxean, haur guztiek matematika pozez eta zentzuz ikas dezaketela uste dugu. Horregatik, duela zenbait ikasturtetik hona, Singapur metodoarekin lantzen ditugu matematikak. Ikuspegi berritzailea da, eta buruz ikasi beharrean ulertzen eta ikasten gozatzen jartzen du arreta.

Matematika presente dago gure egunerokoan: eskolara iristeko zenbat denbora behar dugun kalkulatzetik hasi, tarta zati bat lagunen artean modu justuan banatzeraino edo semaforoek nola funtzionatzen duten ulertzeraino. Horregatik da hain garrantzitsua gure ikasleek lehen etapetatik oinarri sendoa, ulerkorra eta erabilgarria eraikitzea. Eta Singapur ikuspegia tresna ezin hobea da hori lortzeko.

Zer da Singapur metodoa?
Singapur metodoa matematikaren ikuspegi didaktiko bat da, Singapurreko hezkuntza-sisteman sortua, nazioartean bere emaitza bikainengatik ezaguna. Bere arrakasta arrazoiketan, sakoneko ulermenean eta arazoen ebazpenean jartzen du indarra, eragiketen errepikapen mekanikoan oinarritutako metodo tradizionalagoen aurrean.

Metodo honek funtsezko hiru urrats lantzen ditu:

Zehatza: ikasleek benetako materialak manipulatzen dituzte, hala nola blokeak, erregeletak, fitxak edo kuboak.

Piktorikoa: ondoren, manipulatu duena irudikatzen du, marrazki, diagrama eta eskemen bidez.

Abstraktua: azkenik, zenbaki eta sinbolo matematikoetara igarotzen da (batuketak, kenketak, biderketak…).

Horrela, kontzeptuak pixkanaka eraikitzen dira, konkretutik abstraktura, eta sakonki ulertzen dira, ez azaletik.

Zergatik egiten dugu haren aldeko apustua San Juan Ikastetxean?
Gure ikastetxean, ikuspegi hori baloratzen dugu, arrazoi hauengatik:

Pentsamendu logikoa eta sortzailea sustatzen du.
Kontua ez da soilik emaitza zuzena aurkitzea, baizik eta horretara nola iritsi garen pentsatzea, arrazoitzea eta azaltzea.

Autonomia eta autoestimua sustatzen ditu.
Egiten dutena ulertzean, gure ikasleak beren trebetasun matematikoetan gai, motibatuta eta konfiantzaz sentitzen dira.

Lan kooperatiboa bultzatzen du.
Ikasgelan, taldeko erronkak konpontzen ditugu, elkarri laguntzen diogu eta bestearen estrategietatik ere ikasten dugu.

Ikaskuntza-erritmo guztiei laguntzen die.
Ikuspegi manipulatibo eta bisualari esker, denek egin dezakete aurrera, atzean geratu gabe.

Prestatu benetako bizitzarako.
Oso goizetik, ikasleek eguneroko arazoei egin behar diete aurre: “Hiru kaxa eta lau sagar baditugu, zenbat ditugu guztira?” Horrela, mateek abstraktuak izateari uzten diote eta baliagarri eta gertuko bihurtzen dira.

Eta zer eginkizun du familiak?
Familiak ere funtsezkoak zarete prozesuan. Horregatik, batzuetan tailerrak, jarduera partekatuak eta azalpen errazak antolatzen ditugu, zuen seme-alabei etxean konfiantzaz lagun diezaiezuen.

Badakigu, batzuetan, ikuspegi hori helduek ikasi genuenaren desberdina izan daitekeela. Baina behin logika ulertuta, denak hartzen du zentzua! Zuen seme-alabak ez dira formulak buruz ikasten ari, matematikoki pentsatzen ikasten ari dira, eta hori bizitza osorako oparia da.

Eta emaitzak?
Guretzat garrantzitsuena ez dira soilik emaitza akademikoak, baizik eta ikustea nola gure ikasleek matematikarekiko beldurra galtzen duten eta ikasteko konfiantza eta gustua irabazten duten. Hala ere, egia da emaitzek babesten gaituztela: ikasleek nabarmen hobetzen dute zenbakizko ulermena, arintasun mentala eta arazo errealak konpontzeko gaitasuna.

Laburbilduz…
San Juan Ikastetxean, ezagutza zentzuz, emozioz eta gertuko laguntzarekin eraikitzen duen hezkuntzaren alde egiten dugu. Singapur metodoa ez da moda bat, erritmoak errespetatzen dituen, pentsamendua sustatzen duen eta pertsona trebe eta seguruak eratzen dituen irakasteko modu baten aldeko apustu sendoa da.

Izan ere, matematikan, bizitzan bezala, konponbidea aurkitzea ez ezik, konponbidea lortzeko bidea ulertzea ere garrantzitsua da.